Ombygning til MGB V8

Efter et par års kørsel, med den originale gode 1800 motor, går mine tanker nu på, at ilægge en ny  3,5 V8 Rover motor. Det har altid været mit største ønske. Jeg ved, at det bliver en meget kompliceret og dyr afære, da der er så meget, som skal ændres på karossen. Bilen er jo fra 1966, så flere MG kyndige sagde dengang til mig, at det var helt umuligt at udføre. Men ved stor hjælp, sved og tåre, af 2 meget dygtige håndværkere, Ole Holm ( pladearbejdet ) og hans søn Lasse Holm ( Motor og el ) fra Frederikshavn, er det lykkedes for dem, at skabe en perfekt, flot og fantastisk kørende bil. Jeg har aldrig fortrudt et sekund, at jeg gik hele vejen. Bare lyden  ( 116 Hk på baghjulene ) er en drøm. Jeg nyder det i fulde drag hver gang jeg kører i den. I albumet, kan i se billeder fra hele ombygningen. Jeg har så yderligere, købt en ny sort mohairkaleche samt nye forcromede trådhjul. Det satte lige prikken over i'et.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Per | Svar 13.02.2014 21.52

Hej!
Jeg kigger på et projekt som ligner din, dog en GT. Vil du oplyse mig om den leverandør du har haft til manifold og udstødning. Har du selv målt op til hul

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

09.09 | 17:54

jeg har et topstykke til Cooper S 12751300 renoveret nogen interesseret....

...
09.05 | 08:46

Hej Claus.
Peter Ibsen og jeg nød at dig køre på Jyllandsringen, du er en fremragende kører. Træls afslutning for dig - håber retfærdigheden sejrede.

...
23.05 | 11:47

Held og lykke i Århus! Jeg ved, at du kommer til at give dine konkurrenter baghjul😊 Vi glæder os rigtig meget til at se dig køre i Malmö i juni.

...
13.10 | 17:48

Hej
har en mgb gt med V8. Har problem med strømmen, formentlig trækker kenlowe propellen for meget på "nettet". Har du erfaring med det?
Hans 20647711

...
Du kan lide denne side