Ombygning til MGB V8

Efter et par års kørsel, med den originale gode 1800 motor, går mine tanker nu på, at ilægge en ny SD1 3,5 V8 Rover motor. Det har altid været mit største ønske. Jeg ved, at det bliver en meget kompliceret og dyr afære, da der er så meget, som skal ændres på karossen. Bilen er jo fra 1966, så flere MG kyndige sagde dengang til mig, at det var helt umuligt at udføre. Men ved stor hjælp, sved og tåre, af 2 meget dygtige håndværkere, Ole Holm ( pladearbejdet ) og hans søn Lasse Holm ( Motor og el ) fra Frederikshavn, er det lykkedes for dem, at skabe en perfekt, flot og fantastisk kørende bil. Jeg har aldrig fortrudt et sekund, at jeg gik hele vejen. Bare lyden og den kraft ( 200 Hk på baghjulene ) er en drøm. Jeg nyder det i fulde drag hver gang jeg kører i den. I albumet, kan i se billeder fra hele ombygningen. Jeg har så yderligere, købt en ny sort mohairkaleche samt nye forcromede trådhjul. Det satte lige prikken over i'et.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

Per | Svar 13.02.2014 21.52

Hej!
Jeg kigger på et projekt som ligner din, dog en GT. Vil du oplyse mig om den leverandør du har haft til manifold og udstødning. Har du selv målt op til hul

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

13.02 | 21:52

Hej!
Jeg kigger på et projekt som ligner din, dog en GT. Vil du oplyse mig om den leverandør du har haft til manifold og udstødning. Har du selv målt op til hul

...
15.01 | 17:45

Hej Claus
I lige måde - må snart ud og skille maskinen ad for at se hvad som er galt

Hilsen Peter - Håber vi se på Knutten

...
15.01 | 16:12

Hej Peter.
Jeg kan godt forstå, at han ser glad ud, det fortjente han, det danske mesterskab. Glæder mig til at vi alle ses igen på banerne til noget godt race.

...
15.01 | 15:52

Han ser sku' glad ud ham paw

...
Du kan lide denne side